A vákuumszivattyú olyan többfunkciós eszköz, amelyet az autókban és a technológiában található olyan rendszerek diagnosztizálására használnak, amelyek működése nyomáson vagy vákuumon alapul. Szinte bármilyen motorhoz vagy rendszerhez használható tartozékokat tartalmaz.
Az YT-0674 szivattyú egy kapcsolóval van felszerelve, amely a pozíciótól függően lehetővé teszi a vákuum vagy a nyomás létrehozását.
Ha a kapcsolót a szivattyú kimenete felé mozgatja, akkor szivattyúzás közben vákuum keletkezik. Ha a kapcsolót a fogantyú felé mozgatjuk, a felfújás során nyomás keletkezik.
Mérési tartomány: -1-3 bar
Rendeltetésszerű használat / alkalmazás
A szivattyú például a következő rendszerek és berendezések diagnosztikájára használható
Számítógépes motorvezérlő eszközök:
- barometrikus nyomásérzékelő (BARO)
- PCV rendszer
- kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR)
- vastagfilmes nyomásérzékelők (MAP)
Gyújtásvezérlő eszközök
- vákuumos gyújtáselőtolás
- retarder szelep: SDV, RCV
Fékrendszer:
- hagyományos fékek
- ABS fékek
- légfékek
- fékvezetékek
- fékszervó
Egyéb rendszerek
- légkondicionálás
- sebességtartó automatika
- üzemanyagtartály és üzemanyagrendszer
- vákuumos ajtócsukó rendszer
Használati útmutató
A kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR) diagnózisa
Az EGR-rendszer szelepe egy példa a vákuummal működtetett szelepekre. Ha nincs vákuum, a szelep zárva van, és a szelepen nem távozik kipufogógáz. Ha a szelep vákuumot kap, kinyílik, és lehetővé teszi a kipufogógáz visszavezetését.
Vastagfilmes nyomásérzékelő (MAP) diagnosztika
- Szerelje össze a szivattyút és a tartályrendszert a féknyereg légtelenítéséhez hasonlóan, majd csatlakoztassa az érzékelő vákuumcsatlakozásához.
- Nyomja meg a szivattyúkart, amíg a mutató -0,5 bar-t nem mutat. Fejezze be a szivattyúzást, és figyelje a mutatót, annak mozdulatlannak kell lennie. Ha a mutató elmozdul, az azt jelenti, hogy a MAP-érzékelő hibás.
- Működés közben a MAP-érzékelő visszajelző jeleket küld a vezérlő számítógépnek. A jel frekvenciája 85 Hz és 160 Hz között van a vákuumszint függvényében. A frekvencia méréséhez frekvenciamérőre van szükség, amelyet az érzékelő és a mérő utasításainak megfelelően kell csatlakoztatni.
A féknyergek légtelenítése.
- Győződjön meg arról, hogy a fékrendszer kiegyenlítő tartálya a névleges térfogatig tele van folyadékkal.
- Végezze el a vérzést a következő sorrendben:
- fék főfékhenger, ha van légtelenítő szeleppel felszerelve
- Féknyergek a főfékhengerhez legközelebbi és a legtávolabbi sorrendben.
- Csatlakoztasson egy rövid tömlőt a szivattyútartály fedelének alján lévő csatlakozóhoz.
- Zárja le a főtengelytartályt a fedéllel.
- Csatlakoztassa a hosszú tömlőket a fedélen lévő csatlakozókhoz. Csatlakoztassa az egyik hosszú tömlő végét a főfékhengerhez, a másikat pedig a féknyereg légtelenítő szelepéhez. Szükség esetén használjon adaptert.
- Nyomja meg 10-15-ször a szivattyúkart, hogy vákuumot hozzon létre a szivattyútartályban.
- Lazítsa meg a légtelenítő szelepet 1/4 - 1/2 fordulatot, hogy a főfékhenger tartálya kb. 5 cm magasságig megteljen folyadékkal. Húzza meg a légtelenítő szelepet.
- Húzza ki a szivattyútömlőt a légtelenítő szelepből, a bilincses légtelenítési eljárás befejeződött.
- Mielőtt a következő féknyeregnél megismételné a fékfolyadék-eltávolítási eljárást, ürítse ki a szivattyútartályból a fékfolyadékot, és töltse fel a fékrendszerben lévő fékfolyadékot a névleges szintre.
Műszaki adatok:
Cikkszám YT-0674
EAN 5906083906749
Márka Yato
Súly (kg) 2.0000
MC 5 gyűjtőkarton
Pal 60
VÁSÁRLÓI VÉLEMÉNYEK